Libros Electrónicos

 
 Teaching english as a ....

Teaching english as a foreign or second language a teacher self-development and methodology guide

Teaching English as a Foreign or Second Language, Second Edition , is designed for those new to ESL/EFL teaching and for self-motivated teachers who seek to maximize their potential and enhance the learning of their students. This guide provides basic information that ESL/EFL teachers should know before they start teaching and many ideas on how to guide students in the skills of listening, speaking, reading, and writing. It stresses the multifaceted nature of teaching the English language to non-native speakers and is based on the real experiences of teachers.

Acceso: Base de datos EBSCO

La we 2.0 como recurso....

La web 2.0 como recurso para la enseñanza del francés como lengua extranjera

La WEB 2.0 posee grandes potenciales didácticos ya que favorece la comunicación, la colaboración y el intercambio abierto del conocimiento. Los objetivos principales son: descubrir los usos y herramientas de la Web 2.0; aplicar estos recursos a los distintos contextos profesionales y educativos; explorar las herramientas audiovisuales y competencias orales para los estudiantes de FLE; y conocer y utilizar las posibilidades y límites de la WEB 2.0.

Acceso: Base de datos DIGITALIA

Dialogisme....

Dialogisme, langue, discours

Cet ouvrage travaille une notion héritée du philosophe du langage russe Mikhaïl Bakhtine (1895-1975) : le dialogisme. Les analyses retenues dans ce travail collectif font travailler la notion de dialogisme à l’articulation de la langue et du discours, à partir de l’hypothèse suivante : si la production du discours est constitutivement orientée vers d’autres discours, alors cette dynamique doit affecter certains outils de la langue elle-même. Ainsi se voient questionnés différents lieux de la grammaire de la langue et du texte.

Acceso: Base de Datos EBSCO